söndag 24 februari 2013

Plantera om mina Pelargoner...

                Ja nu var de dax, i dag har jag tagit mig an alla mina Pelargoner efter 
                 Vintervila, dom var ju inte allt för friserad och snygg, så nu känns de att vi går
               åt rätt håll. Men tyvärr var inte all lika pigg och allert så några fick jag tyvärr ta
                 bort men dom fina som hade lite växt gnista kvar har nu fått ny jord och massor 
                    av näring så nu håller vi tummarna att dom kommer igen..


                    

                    Köpte  två nya skott, från Mobackens dom har ju
                          så mycke skoj, de vart en vanlig vit Mårbacka, och en 
                     Pelargonium Fragrans, den lucktar mint av bladen, 
                      spännande och se om den vill komma och hur den ser ut..

                  Och ja som sagt tiden går ju rätt fort har vi kommit underfund om,
                    så innan vi hinner veta av så är de härligt ute och sommarens alla 
                  blommor står i full blommning, återstår och se om  den här vita
                   Mårbackan som var så fin i fjol vill komma i år igen...

                    Ha de bra alla vänner....
                     Kramar

Inga kommentarer: