söndag 14 augusti 2016

Nu är de på gång...

                       JA nu är de på gång, Ronjas gamla Mattisborg är snart ett minne
                         blott, de känns lite vemodigt, lill gumman men hon är ju inte med
                        oss längre, så nu ska jag få börja planera för mitt efterlängtade
                           Växthus, ska bli så kul.

                     De är otroligt mycket förarbete phu ,phu tur jag har min älskade
                           lilla hjälpreda, men skotta grus var ingen jätte hitt brrr brrr
                        otroligt tungt och jobbigt, men hon får dela upp de på flera dagar.

                        Min häckklippare fick gå lös på den, tror du inte den rackaran
                            lyckats växa in i mellan nätet, fyfy ingen höjdare, så otroligt
                          svårt att få bort grenarna, lirka o lirka....



                        En nöjd älskling när nätet och häcken äntligen är borta, vilket betyder
                               att de inte allt är kvar..


                               men nu är den helt borta, nu återstår endast lite grus kvar
                                att skotta bort sen kan vi dra bort mattan och snygga
                             till lite och få bort lite större stenar, sen återstår bara
                                planering...ooo va kul, de dyker upp så mycket
                             olika ideer för var dag som går, men jag har ju hela vinter
                               på mig att fundera, kul kul...
                       
                              Ha de bra, var rädd om varandra.
                                  Kramar

Inga kommentarer: