lördag 15 juli 2017

Att skörda av mitt eget...

                     Ja nu har jag kunna skördat dom första små Tomaterna så otroligt
                       kula att kunna få egen o så himla god är dom ju också
                        så de känn så bra, tänk när jag kan få ha dom i min efterlängtade
                      Växthus, de blir spännande...

                            Och gurkorna blommar för fullt även dom så de är jättekul.


                         Och i pallkragen börjar de bli trångt också, salladen som tagit sig
                          bäst, morotarna kommer lite på efterkälken med ärtorna, men
                         de ska nog bli av dom också får vi hoppas...

                  Så himla kul, dagens sallad består av  hemmodalt, salladen och Tomaterna
                      hade vi och gurkan fick jag från grannens växthus för mina är inte
                   klar, så mysigt, mums....ja löken förstås den är inte hemma odlad..


                          Och middags premiär vart de ute i dag,  vi ju haft  lite
                           Sommar i dag i alla fall men de är fortfarande bara solen som är
                                varm.

                        Ha en fortsatt bra kväll, va rädd om varandra...
                                

                                    Kramar

Inga kommentarer: