söndag 30 september 2018

Mina pumpor..

                            Å mitt älskade lilla hus, tänk att de kan ge så mycket energi 
                               av att bara sitta där och tänka o titta.

                          nu är de höst där inne alla sommarblommor har nu fått flyttat in till
                             sin vinter vila, alla mina pelargoner får vila sig några månader
                           nu. Så nu kör vi på lite pumpor ett tag innan de är dags för lite
                               Jul men jag får väl lugna mig på den fronten ett tag till. 

                                tycker så mycket om pumpor av alla de slag, dom är ju så 
                                söta finns så mycket olika nu både färger och former.



                             här är herr kantarell tror jag ser ut som en liten svamp.



                           å nu är mina egna pumpor snart klar också, från ett litet frö till
                              en stor pumpa, visst är de väl kul.

                        de är mysigt med hösten också även om jag älskar sommar och vinter så 
                               klart, men nu är de mysigt när man kan börja tända lite ljus.

                               Kramar

Inga kommentarer: