söndag 1 april 2012

Nu har hon fixat igen...

              Hejsvejs, nu har hon varit i farten igen, i dag har hon bakat matbröd
              o hon fixa de själv även i dag, men de var lite jobbigt med att blanda
               i hop de för hon gjorde för hand i dag o kladdigt var de ochså, men
                hon fixa allt själv, min duktiga bagare.
               Hon såg något program på tvn i går kväll där dom gjorde fina bakverk
                så de var konditor hon skulle bli, så vi får väl se vart de slutar.
              Nu har hon både gjort bullar och smörgås, då sa hon
                      "Mamma nu får jag fika hur mycket jag vill i fjällena"
                   Ja tänk de fanns nån liten baktanke med de hela, den lilla
                 luringen, ja klart ni får fika, finns väl inge godare än sitta ute
              och fika efter en hel dag i skidbacken.


            Själv har jag mest tittat på och i tittat i den nya baktidningen jag köpte
            o vad mycke smaskigt de fanns där, mycke påsk gott, och bla, den
            här smarriga kakan med både choklad och nötter, de kan ju aldrig bli fel,
            den måste vi testa nån gång.

          Ha en fortsatt bra dag, o passa er så ni inte blir lurad de är ju första April
            i dag, så då vet man aldrig om där finns nån lurifax.
                               Kramar

Inga kommentarer: