fredag 13 januari 2012

Oj oj

          Oj tänk om man hade lite av deras ork och energi, min stora tjej kom hem
           i dag och sa mamma kan vi baka, ja vad säger man helst villa jag lägga mig
           under täcket, de värker från huvet ner till tårna, fy fy vad tråkigt.
           Men dom satt igång och de blev en fin pepparkakssockerkaka, alles nybakad
           och den smaka jätte bra kan jag lova. Hon brås mycket på mormor jätte
           duktig att baka, och tycker de är jätte kul.

         

                           Småfåglarna



            När jag satt vid frukost bordet i morse satt de jätte många små fåglar på 
            flugsvampen jag köpte åt dom och åt, man ser en liten på kanten, var även
            domherrar där,  nu får vi hoppas på att vi får lite mer snö.
            Nä nu lägger jag mig på soffan en stund med stortjejrna och inväntar min
            lilla tjej som är med farmor i dag, Ha en fortsatt bra dag och kväll.
             Kramar
         

Inga kommentarer: